středa 15. dubna 2015

Slevy, slevové servery – copak to ještě táhne?

Po dlouhé době jsem se rozhodl napsat článek ohledně slev a slevových serverů. Jednou za čas mne nějaký klient upozorní na slevovou akci a mnohdy si to spolu propočítáme a zjistíme jak tomu tedy je… takže takových pár historek ze zákulisí…


Problem č.1 – je sleva opravdu skutečná?
Mnozí již ze slev vyrostli, jelikož zjistili, že není vždy sleva taková za jakou se vydává. Minulý rok nejmenovaná CK prodávala hotel SAN GIORGIO s polopenzí se slevou 50% za 12.000,-kč z původních 24.000,-Kč (neplatilo pro TOP sezonu).
Výsledek? Nakoupeno více voucherů než my prodáme za celou letní sezonu. A naše cena? 10.000,-Kč na osobu, ve firstminute i o tisícovku níže. 

Problem č.2 - vzdálenost k jezeru
Opravdu na to může někdo nedat pozor? Ale ano a ono to ale funguje vcelku dobře. Před lety hodně frčela a prodávala se po stovkách - lokalita San Zeno di Montagna, což je lokalita vysoko nad jezerem, odkud je třeba jet k pláži klikatou silnicí cca 7 kilometrů dolů. Prodejci ale stačilo dát fotku balkonu s výhledem na jezero, napsat malým textem "foto ilustrační" a do popisku napsat "hotel u jezera s polopenzí a wellness", přidat zajímavou cenu (což San Zeno má vždy) a prodávalo se doslova po stovkách voucherů, hotel dobré dvě sezony žil z českých slevových serverů. Překvapení klientů ze vzdálenosti od jezera bylo mnohdy trpké, leč v podmínkách bylo vše splněno.

Cenově po slevě to bylo opět stejné jako u nás, a tady musím přiznat - v některých sezonách se dalo skutečně koupit levněji. Co jsem četl ale v recenzích a co mi pak bylo potvrzeno samotnými klienty, kteří si tehdy onen voucher koupili a absolvovali, hotel rozdělil restauraci na dvě poloviny - jednu pro standardní klienty a druhou pro Čechy se slevou. A ano, Česko skutečně mělo na polopenzi o chod méně. Takže sice jeli se slevou, ale někde to promítnuto bylo.

Problem č.3 – platnost kuponu
Příklad za všechny: měli jsme klientku, která jezdila na Gardu nebo Ledro vždy s námi, je to důchodkyně, vždy měla na dovolenou podobnou částku peněz, odpovídající standardnímu 3hvězdičkovému ubytování s polopenzí. Bylo to ale rok minulý, kdy přišla s prosbou o pomoc, že zakoupila slevový voucher na hotel, který máme také v nabídce. Musím přiznat, v tomto případě byla cena opravdu zajímavá, leč když paní kontaktovala hotel s tím, zda-li mají volný konkrétní termín bylo ji řečeno že ano, ale musí se držet podmínek slevové akce. V podmínkách byla informace, že rezervace termínu nesmí proběhnout dříve jak měsíc před samotným odjezdem. Inu, měsíc před samotným odjezdem paní zjistila, že vše je vyprodané a musí cestovat jindy. Volné termíny ale byly až na podzim, kdy destinace pro klientku není již tak zajímavá, proto chtěla vrátit peníze. To ji bylo zamítnuto s tím, že hotel podmínky neporušil a volné termíny jsou. Paní nakonec hotel voucher prodloužil o další rok.
Bylo mi ji líto, jelikož chtěla cestovat nyní, nikoli až za rok a toto byly její jediné peníze. Nakonec jsme to vše ku spokojenosti vyřešili, ale dalo to opravdu úsilí.

Problem č.4. Kvalita ubytování
někdy je cena lákavá, ale u hotelu, který bych si zkrátka do nabídky netroufl dát, jelikož bych nechtěl řešit ty reklamace. Nebudu popisovat jaké můžete najít na Gardě ubytování, u nás ho zcela jistě nenajdete.

A mohli bychom pokračovat, co jsem chtěl ale nastínit - jak znám hotely na Gardě a ceny všech hotelů, vždy mne ty slevy trochu pobaví. Sám osobně bych si koupil něco se slevou asi jen na původním slevomatu, jinému serveru bych nevěřil. 

Žádné komentáře:

Okomentovat